یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۵۳:۵۸

با حضور معاون اول رئیس جمهوری
نشست کشورهای حوزه اقیانوس هند آیورا در چابهار آغاز بکار کرد

باشگاه خبری فراساحل: نخستین نشست آیورا روز امروز (پنجشنبه، ٣٠ اردیبهشت ماه) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، سه وزیر و میهمانان خارجی از چند کشور مختلف در چابهار آغاز بکار کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، حامد علی مبارکی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار  امروز گفت: بیش از ٢٠ کشور عضو اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند برای بحث و تبادل نظر دباره مسائل اتحادیه در این نشست گردهم آمده‌اند.


وی افزود: معاون اول رئیس جمهوری، وزیران دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در این اجلاس حضور دارند. مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار بیان کرد: برگزاری نشست آیورا در سیستان و بلوچستان تجارت و ترانزیت را در تنها بندر اقیانوسی ایران (چابهار) جهانی می‌کند. مبارکی تصریح کرد: نشست آیورا، فرصتی برای معرفی توانمندی‌های دریایی است تا کشورهای عضو برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی گام بردارند. وی با بیان اینکه توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان کشورهای عضو، توسعه روابط با دیگر مناطق آزاد خارج از کشور، ایجاد دبیرخانه و نمایشگاه دائمی در منطقه آزاد چابهار از جمله اهداف این اجلاس است.


نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ IORA» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار روزهای ٣٠ و ٣١ اردیبهشت امسال در چابهار برگزار می‌شود. شهرستان چابهار با ١٣هزار و ١٦١ کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است. بندر زیبای چابهار در منطقه مکرانِ بلوچستان از ٢ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ٥٤٩ آبادی دارای سکنه تشکیل شده است. چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در ٦٤٥ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.



  کد خبر : 1692
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :